שרי אריסון- האם המתקשרים גילו לך שמסיבת העתונאים שלך תוחרם?

משהו על ההתנהגות של שרי אריסון

בעלת השליטה בבנק הפועלים שרי אריסון הוציאה לאור ספר. "לידה" עוסק במודל העסקי רוחני של אריסון, בעלת כישורי התקשור כפי שהעידה בראיון לערוץ 2, בו אמרה עוד שהיא מקבלת מסרים מלמעלה ולכן לא מכרה את 'שיכון ובינוי' וכן שהיא רואה דברים לפני שהם קורים.
לא אוסיף לאמירות הציניות על כושר הראייה של בעלת השליטה בבנק הפועלים, שהבנק שלה ראה בתקופה האחרונה מורדות תלולים.
אבל, כדרכי הטרחנית, אדבר על התקשורת. קודי ההתנהגות של בעלי שליטה למיניהם ברורים: אם אפשר לתת ראיון, ואפילו בלעדי לעתון הנפוץ, או לערוץ 2 שנהנה מהרייטינג הכי גבוה, אז פאק על האחרים.
הדבר הזה אינו סוד, ואין לי ספק שגם הראיון הראשון של דודו טופז מהכלא יינתן לשתי האכסניות הללו. שיתבשמו…..
אלא שבניגוד למסיבת העתונאים שכינס הנשיא לשעבר משה קצב, שבה שכחו הכתבים מהי סולידריות עתונאית ונשארו לשמוע את קצב מפליג בחפותו וברדיפתו לאחר שתקף חזיתית את שלום ירושלמי, הרי במקרה הזה התכנסו כל העצבנים מכל הרשתות והחרימו את מסיבת העתונאים של אריסון, שכונסה לאחר שנתנה את הראיונות הבלעדיים והראשוניים שלה לשני הגדולים.
אף אחד לא יכול להגיד לה מה לעשות. היא יותר עשירה מרוב רובנו. מצד שני, לקח נאה לימדו אותה כתבי ערוץ 10, ערוץ 1, גלי צה"ל ומעריב שהחרימו את ה'מסיבה' שכינסה.
יותר משזה אומר משהו לאריסון עצמה, יש במעשה הזה אמירה חשובה לכל בעל הון, בעל שליטה, או בעל באשר הוא: אנחנו לא בכיס שלך. אני רואה במסר הזה מסר דמוקרטי חשוב, ולו משום שכל אנשי השררה מתנהלים כלפי התקשורת כמי שמנענעים בובות על חוט.
וידיעה בנדון:
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/906/449.html

 

מאת: ora21

אורה עריף כץ. עתונאית, כותבת, ספרנית. עוסקת בחקר תרבות, תקשורת ועולם ההשקעות

12 תגובות על ״שרי אריסון- האם המתקשרים גילו לך שמסיבת העתונאים שלך תוחרם?״

  1. יותר מידי בעלי הון ושועים ישראלים נוהים אחרי הנושא של תפיסה על חושית, בין בעצמם כמו אריסון (לזכותה אגב) ובין פולחן הריקודים אצל הרנטגנים, המעוננים והקוראים בקפה ובקלפים ובכוכבים, והדברים ידועים, ואם לא, כדאי שיהיו ידועים.
    במקרים רבים מדובר במניפולציות כיתתיות שונות שיש להן מרכיבי הונאה ושליטה שלא לשם שמיים. אריסון אולי נתונה לאשליות כאלה שמישהו טיפח או שהיא אימצה איזו חשיבה כיתתית פולחנית מאגית. הספר שנכתב והופץ בהשראתה, משהו על ילד האור, מלמד על בעיה עמוקה יותר ממה שניראה.
    אם תעייני בטורי הרכילות לצורך העניין תגלי הרבה מיליונרים ידועים שנימצאים למעשה בשליטה מוחלטת של מעוננים ומכשפים, בין "דתיים" לכאורה ובין מתקשרות וקשקושים אחרים. ברור שיש טעם לפגם בשיקול הדעת, ברוב המקרים מדובר על תאוות שליטה והתגברות על חרדות, בלתי מבוקרים ומרוסנים אך לעיתים זה גרוע יותר.

    מצער שהנושא לא זוכה לטיפול רציני, אלה אנשים ששלוטים בגורלנו, בפרנסה, בבטחון במדינאות שמחוללים סביב טיפוסים מאד מפוקפקים שבמקרים רבים גם הם בעצמם נתונים לשליטה והזיות שמקורם מי ישורנו.

  2. באמת הייתה מיותרת אחרי הראיון בידיעות אחרונות ובערוץ 2. ידיעות אחרונות וערוץ 2 הם בעלי הרייטיינג הגבוה יותר בארץ – הראשון לגבי תקשורת כתובה והשני לגבי תקשורת משודרת. יסלחו לי האחרים כמובן…
    לגבי טלפתיה. אין לזה הוכחות מדעיות היום. אבל כל אחד מאיתנו נדמה לו מידי פעם שהוא קורא מחשבות… שנגלה לו משהו ושהוא חוזה את העתיד, ובאמת הוא מידי פעם חוזה משהו והדבר הזה מתרחש. והסיבה היא בגלל שיש הרבה גורמים הגיוניים וגם לא. למשל עמנואל רוזן אמר בראיון ששרי אריסון חזתה את המשבר הכלכלי. תראי, לפעמים יש תחושות לא מוסברות, לפעמים יש באמת מן תישדורת לא מוסברת, שהיא פסאודו-מדעית ולא מדעית, אבל זו הרגשה שאת מרגישה אותה ואחר כך היא מתקיימת והמדע לא יודע להסביר דברים כאלה וגם הפסיכולוגיה לא יודעת להסביר אינסטינקטים. כי נפש האדם היא כל כך מורכבת, וגם העולם שלנו הוא כל כך מסובך. פעם מדען אחד אמר: שאנחנו יודעים על העולם רק את הזנב שלו ואת שאר הגוף של החיה אנחנו פשוט לא יודעים מהי. וזה בדיוק ככה… ולכן יש המון דברים לא מובנים שקורים לנו ואנחנו הרבה פעמים משייכים אותם לתופעות על-טבעיות, אבל לא בטוח בכלל שזה ככה. אי אפשר לדעת האם זה באמת ככה…
    ולגבי כסף, כן כסף משחק תפקיד בעולמנו. ובעלי הממון רוצים שנאהב אותם ונעריך אותם לא רק בגלל היותם מליארדרים.
    תראי אותי מעריכים פה ברשימות בגלל ההשכלה. וגם אותך וגם את האחרים שכותבים כאן. אז אנחנו יכולים יום אחד לקום ולרצות שיעריכו אותנו בגלל תכונה אחרת כמו למשל: הומניזם. ואנחנו יכולים לנסות ולשכנע את כל העולם שאנחנו הומניסטים. כלומר לשנות תגית.
    זה בערך מה ששרי אריסון ניסתה לעשות, לשנות תגית, ולכן היא רצתה את הראיון בערוץ 2.

  3. לאיריס-מסכימה איתך. מה שמטריד אצל אריסון הוא העובדה שבידיה מופקד הרבה כח שמשפיע- ישירות ובעקיפין, על כולנו, ובהקשר הזה ה'רוחניות' שלה, שכשלעצמה אינה שלילית, עלולה להוביל למקומות לא טובים.
    לגלי, ראשית ודאי שאינני יכולה לפסול על הסף דברים שאנשים מאמינים בהם- משום שבאמת אינני יודעת ולפעמים יש תופעות מדהימות שאי אפשר להסבירן בדרך ה'רציונלית'. מצד שני, לא הייתי רוצה ששר הבטחון למשל, יפעל על פי מה שהוא שומע מ'קולות' מלמעלה, ולצורך העניין- שרי אריסון היא גם בעלת השפעה. אשר לבחירתה באמצעי התקשורת הגדולים- זו בחירה מובנת מנקודת ראותה- והחלטת האחרים לא להופיע לאירוע שלה ראוייה להערכה, שכן, כמו שאמרתי, אין לתת לאנשים הללו לשלוט גם בתקשורת שאמורה להיות כלי הביטוי של כולנו

  4. אני הייתי שם היום ולא ראיתי שום החרמה. ראיתי אין סוף עיתונאים שהתגודדו שם. צלמים למיניהם וכו'

    את מה שיש לי להגיד על העניין אעלה יותר מאוחר או מחר

  5. זקוקה ליועצי תדמית או בכלל ליועצים ובאופן דחוף ביותר. את צודקת במאה אחוז.
    שרי אריסון לא הייתה צריכה לדבר כפי שהיא דברה בראיון בערוץ 2. ואני חושבת שהיא דברה ככה בגלל שאין לה יועצים טובים שייעצו לה איך להופיע בראיון וייעצו לה גם מה לומר ומה לכתוב בספר על חייה.
    הכל צריך לייעץ לה. כי היא פשוט לא יודעת.
    מה שכתבתי הוא פשוט הסבר לכך שיש כל מיני תופעות שקורות לנו ואנחנו לא מבינים למה הן קורות לנו ואנחנו מפרשים אותן כעל טבעיות ולמדע אין היום הסבר לתופעות האלה.
    אבל ליושב ראש בנק הפועלים לא רצוי לבוא ולדבר בפני האומה על תופעות על טבעיות כי זה מתפרש לא טוב ויוצר חוסר אמון.
    גלי מרשימות יכולה לבוא ולדבר על תופעות על טבעיות ואז יאמרו: היא קצת מרחפת או משוגעת, ואולי היא קראה קצת מאמרים מדעיים בנושא וכולי. אבל גלי (לצערה כן…) היא לא מנהלת שום בנק… ושרי כן!

  6. אסתי- על ההחרמות את יכולה לקרוא בלינק שהבאתי. מצפה לשמוע מה יש לך לאמר בנושא
    גלי- יופי של תגובה, אולי באמת חבל שאת לא מנהלת בנק (או אני..)

  7. אמונה בעל טבעי או לא, האם את מוכנה לשים את כל חסכונותייך בבנק שהאדם העומד בראשו טוען שהוא מקבל נבואות מכוחות עליונים נסתרים?

  8. עד כמה שאני הבנתי אותה היתה על הספר שהגב' אריסון הוציאה.
    אין ספק שזה תמוה, אבל בזה מדובר ולכן גם אם כתבי הכלכלה הבכירים (שאני לא מכירה כי מעולם לא קראתי אותם) החרימו, עדיין היו שם המונים אחרים, כולל מגלי צה"ל.

  9. יש דיווחים בכל כלי התקשורת. אין שום חוק או כלל אתיקה המחייב עיתונאי לבוא למסיבת עיתונאים אליה הוזמן או לדווח עליה, במיוחד כשכל הפרטים המעניינים כבר פורסמו קודם לכן. זו לא פעם ראשונה שעיתונאים לא באים למסיבה שכזאת וזה בסדר אלא אם היתה החרמה מאורגנת ולמיטב ידיעתי – לא היתה.

  10. לא רק שהיא לא חזתה את המשבר, אלא שבנק הפועלים נפגע הכי הרבה מהמשבר, ואם בנק ישראל לא היה מכריח אותו למכור את הנכסים הרעילים, אז מצבו היה עוד יותר עגום.

  11. אסתי- אכן היה מדובר בכתבי כלכלה שזה התחום שמלכתחילה מכניס את אריסון לתקשורת (הרי איש לא היה מתעניין ברוחניות שלה אילמליא קראו לה שרי אריסון)
    דני- ואם היו מחרימים את מסע"ת שלה? מה הבעייה עם זה? האם אנו חייבים לאכול בכפית כל מה שמאכילים אותנו?
    ולאבי- אכן כך: כתבתי על זה כאן
    http://www.notes.co.il/arifkatz/56612.asp

    כאן

  12. אין צדק בעולם הזה הצדק רק בשמיים הרעים יותר מהטובים בנק הפועלים גרם לי להיות חולה במיטה בגלל מה הם לט רוצים להחזיר את הכסף ללקוח שיש לו כסף בגלל. שהם משקיעים בו ועדיין מחרים יותר משלושה חודשים אבל אני אתלונן שכל האנשים ידעו מה זה בנק הפועלים הגנבים עם רישיון שכל מדינת ישראל תדע

כתיבת תגובה