התקשורת מחקה את המתמודדת מהרשימה: איפה יחימוביץ?

סתם, האזנתי לרדיו ושמעתי דיון מלומד בין חנן קריסטל ושאר מומחי קול ישראל ואורחיהם בעניינים פוליטיים. דיון מעמיק על הבחירות לראשות מפלגת העבודה, בהן משתתפים כמעט כל חברי הכנסת מטעם המפלגה, ובכללם אחת שלי יחימוביץ' ועוד איש שחזר כדי לזכות בכתר, עמרם מצנע.

מוזר היה לשמוע את הדיון שהתמשך דקות ארוכות ובו כבר נחתם ההסכם בין הפרשנים לבין עצמם, שלפיו, גם אם כמו שקריסטל אמר, לא תהייה הכרעה בסיבוב הראשון, הרי ברור לגמרי שמי שייקח לבסוף הוא מצנע או עמיר פרץ.

נדמה לי שבסקרים מהעבר התברר כי שלי יכולה להביא הכי הרבה קולות ל'עבודה':

 ואולי לא היו הדברים מעולם??

וכך, הפליגו הפרשנים בדבריהם ותיארו למה 'קדימה' דווקא מעדיפה שעמיר פרץ ייבחר, כי הוא יסחב קולות מהליכוד, בה בשעה שמצנע יסחב דווקא קולות מ'קדימה', ואני אומרת ששלי תסחב קולות גם מהליכוד וגם מקדימה, אבל אם כבוד הפרשנים הפוליטיים כבר מחקו אותה מהרשימה, מה הסיכוי שלה להחשב כמועמדת סבירה?

אז נכון שהיא לוחמת לשוויון זכויות ולצמצום הרווח שעושים מלייני ארצנו הקטנטונת החולשים על תשעים אחוז מהונה על גבנו ובלה,בלה, בלה , אבל את מי זה מעניין כשאיש צבא בדימוס ומנהיג הפועלים ושר הבטחון גם יחד בדימוס מציעים את עצמם למכירה? ועוד מול אשה ??

נראה שהדעתנות של הפרשנים מעבירה אותם על דעתם, בה בעת שאחרוני המסמסים של כוכב נולד כבר הוכיחו שיש להם יותר חוט שדרה ודעה עצמאית ממה שמישהו מאותם שופטים ומראיינים קבועים, בעיקר אחד את השני, מעריך.

מאת: ora21

אורה עריף כץ. עתונאית, כותבת, ספרנית. חוקרת תרבות (תואר שני)

6 תגובות על ״התקשורת מחקה את המתמודדת מהרשימה: איפה יחימוביץ?״

  1. את צודקת בניתוח שלך. הפרשנים עושים הכל כדי להשפיע על הפוליטיקה ולכוון את הציבור לאן שנראה להם נכון. רק עצוב שהם אפילו לא מנסים להסתיר זאת.

  2. אני ודומים לי התפקדנו עבור שלי יחימוביץ. נצביע עבורה בבחירות. מסיבה אחת.
    מצנע ופרץ, ומי שרוצה יכול להביא גם את שלמה בן עמי, קבלו את יומם בקלפי והוא פרח ואיננו. שלושתם אחרי שנפלטו לאוויר עולם נמוגו כציוץ ציפור באמצע מדבר סהרה ביום חם. שלי יחמוביץ נשאה בעול בכנסתת שם המקום לנבחרים, עם כל הכבוד לראש עיריה קרואה ולמה שעשה עמיר פרץ נראה מה היא יכולה לעשות.

  3. מה שמוכיח שהתקשורת שמאלנית.איך אמר לי אחד מחברי המרכז של האבודה שהיה איש של ברק בעבר ? שלי קומוניסטית.

  4. נתחיל בגילוי נאות: אני אחיין של עמיר פרץ ופעיל במטה הבחירות שלו.

    ואחרי שאמרתי את זה, כדאי לזכור שהסיבה היחידה שפרשנים אומרים משהו על פריימריז זה כי לא נראה להם הולם לשתוק. אין להם מושג – ולא יכול להיות להם מושג – למי יש כמה כוח. סקרים לא תופסים בפריימריז, פרשנים לא יודעים מה קורה בשטח, אבל הם צריכים להגיד משהו. אז נוח להגיד מצנע ופרץ, נו אז מה?
    להזכירך, בפריימריז בקדימה כולם דיברו על איך לבני הולכת לאכול את מופז בלי מלח, ובסוף היו חסרים לו 400 קולות.

    בקיצור, יש נושאים שבהם שווה להקשיב לפרשנים, הפריימריז הוא לא אחד מהם.

  5. לאחיין של עמיר פרץ (נתאי? נדב??)- אתה ממש צודק. שווה לחכות לתוצאות, אלא שעל הדרך אני חוששת שלפרשנים עלולה להיות השפעה, אם מישהו מאמין להם שלמועמד ין סיכוי- למה לבזבז עליו את הקול?

  6. נדב. לא יודע למה הוא הכניס לי דווקא את השם הזה 🙂

    כן, אין ספק שזה משמעותי. אני חייב להודות שהפעם זו הפעם הראשונה שאנחנו מהצד הזה של הסקרים – בדרך כלל עמיר בא מעמדת האנדרדוג, ומקבל בפריימריז פי שלוש מבסקרים, כך שאני מכיר את הבעייתיות הזו…

כתיבת תגובה

