זו שלנו זו גם כן

כמה עובדות:

*  הפלסטינים אומרים שלא יכירו "בשום אופן" במדינת ישראל כמדינה יהודית

* הפלסטינים לא מוכנים לדון בהסדרי הבטחון אם ישראל תבטל את הקפאת הבנייה, כולל בשכונת רמות בירושלים.

*  ערב הסעודית ומדינות עשירות אחרות מממנות רכישת קרקעות בגליל על ידי ערבים ישראלים, קרי פלסטינים (תחקיר ערוץ 1, יומן האחרון)- והם רוכשים דונם פה ודונם שם (ליתר דיוק, מאות דונמים פה, ומאות שם), רגב אחר רגב.

* באותו תחקיר, מודים החקלאים הישראלים כי הם מתביישים במעשיהם, אך אין להם ברירה, כי כשניסו למכור את קרקעותיהם לקק"ל, נענו כי קק"ל 'גואלת קרקעות רק מערבים', אז באין ברירה,  מוכרים החקלאים היהודים את הקרקעות לערבים שמשלמים מחיר מופקע במסגרת גאולת הקרקעות הפלסטינית, מכספי מדינות המפרץ.

* בעוד המתנחלים מתאמצים לכבוש עוד ג'בלאה ביהודה ושומרון, גונבים לנו את המדינה: קרי, את הגליל והנגב, מתחת לעיניים.

* אז מה ההגיון של המתנחלים? למה הם לא הולכים ליישב את הגליל והנגב?

*  אבל בעצם, אולי הגליל והנגב זה לא המדינה, כי זה לא בתל אביב.

ערב יום כיפור, מזמרים הפלסטינים, כל הדרך לארה"ב, שתי  מדינות פלסטין, זו שלנו, זו גם כן.

והסמול הישראלי? אצלו את המנגינה הזו (אשמנו,עווינו, פשענו) אי אפשר להפסיק. הם זוכרים הכל, אבל לוקים באמנזיה כשיש שוב קסאמים, או כשרוצחים בחור צעיר, הורים לששה ילדים ואמא לבת יחידה.(טוב, הם לא פלסטינים).

מאת: ora21

אורה עריף כץ. עתונאית, כותבת, ספרנית. חוקרת תרבות (תואר שני)

11 תגובות על ״זו שלנו זו גם כן״

  1. אורה, את הספר 'הידרומניה' קראתי ואני חושבת שיש קווי דמיון בין מה שאת מתריעה מפניו ברשימה לבין תמונת המצב העתידית לגבי שטחה של ישראל, שאסף גברון מציג בספרו. תמונת המצב בספרו של גברון היא שמה שנותר ממדינת ישראל הוא שתי מובלעות במרכז הארץ. אך הסיבה לכך היא המחסור במים והשתלטות הסינים על מיחזור המים וחלוקתם למי שחי באזור שלנו. כלומר, בנוסף לבעייה שציינת לעיל, יש בעייה קשה לא פחות והיא הסינים (שלאחרונה בוחנים מחדש את החוק לצמצום הילודה בסין).
    הערת אגב, אני לא הייתי מאשימה את הציונות הדתית (מרבית תושבי ההתנחלויות בגדה המערבית) ומטילה עליהם אחריות למה שנעשה בגליל, או מבקשת במרומז מהם שיעזבו שטחים לא לנו ויעברו לגליל. הם עושים בינתיים מאמצים גדולים לשווק את הגדה המערבית כאתר תיירותי. בדיוק כפי שהיישובים בצפון משווקים את הגליל לתיירים.
    ובאשר למה שיקרה בשארם היום ובירושלים בעוד כשבוע, אין לאיש מושג מי באמת יתקע מקלות בגלגלי התהליך. נקווה לטוב. גמר חתימה טובה.

  2. תרצה, תודה על ההפנייה ל'הידרומניה': תאוריה מעניינת ודי מצמררת. אני קלטתי בפעם הראשונה מה הסינים עושים לעולם, כשצפיתי בכתבה שבה נראית שורה של סינים מעתיקה בשיטת הסרט הנע תמונה של ון-גוך, מה שנראה לי כמו חילול הקודש, לא פחות.
    בקשר למתנחלים, אני ממש לא מאשימה אותם, אלא חושבת שהם לוקים בליקוי מאורות ולו משום שבה בעת שהם משקיעים מאמצים לשמר חבל ארץ שרובו כנראה לא יהיה שלנו, ומסכנים את חייהם ואת חיי ילדיהם, מתפנים מתחת לאפנו חבלי ארץ אחרים, ישראליים לכל הדעות, מתושביהם היהודים . אני מאמצת לגמרי את ה'נקווה לטוב'. חתימה טובה(:

  3. חומסת,ובוכה.בבחינת:"ד'רבני ובכה,סבקני ושתכא".הפלסטינים מבקשים חלקת אדמה כדי לחיות עליה,ואת אומרת להם: זו (ישראל של מה שמכונה הקו הירוק ) שלנו,וזו ( הארץ שמעבר למה שמכונה הקו הירוק ) גם כן.
    בינתיים הסיפוח ממשיך.הנה המפה:

    http://www.urban75.net/vbulletin/threads/287848-L%92archipel-de-Palestine-orientale-The-Archipelago-of-Eastern-Palestine

  4. תאמיני או לא, יש 'תנחלויות' בנגב (לא מכירה את הגליל)
    וככה בדיוק מתייחסים אליהם, מתנחלים – כובשים וגזלני קרקעות שחיים על חשבונך ועל חשבון היליד באוהל השכן. (בתכלעס זה באמת נראה אותו דבר – פיזדלוך טרשי וקירח שעליו זרוקים כמה קראוונים בינהם מפוזרים כמה ילדים עם פאות וכיפות מאוזן לאוזן, אמותיהן השבוסות וחצאיותיהן שמטטאות את השממה ואבותיהם העבדקנים).

    מה שאירוני/משעשע/מרגיז בעניין זה שבכל השנים האלו שהשמאלני הטוב נלחם בכיבוש מדינת ישראל עושה, מתחת לאף שלהם, בתוך שטחי הקו הירוק בדיוק מה שעושה המנהל אזרחי מעברו השני של הקו.

  5. תגובה לאזרח שהציג את המפה.
    תגובתך והמפה היא איוולת.
    לפני חמש שנים וודאי היצגת מפה דומה באזור עזה.
    היום יש שם רק חורבות וקיני צרעות.ומפונים עם צרות צרורות.

    אם תהיה הסכמה מדינית יפנו וודאי חלק מהישובים שהיצגת במפה .
    לחלקים האחרים ייתנו תמורה באדמה אחרת.
    לכן אין שום קשר לתגובתך ולמידע הנכון והמדאיג שפורסמו בפוסט זה.

  6. לבת-עמי.
    קרוון של מתנחל בנגב ,או אוהל בדואי המתפרס על גבעות הן אותו דבר מבחינת אי- החוקיות.
    הטיפול צריך להיות זהה.
    אני לא בטוח שהפונדק של כושי רימון ושאר הפונדקים הם חוקיים ,והם לא שייכים ל"מתנחלים".
    מפריעה לי הנימה המתנשאת ,המזלזלת והבלתי מבוקרת לצד אחד,והסלחנית והמתרפסת לצד האחר.
    בת-עמי, תבדקי לאיזה עם את בת.

  7. לאזרח, המפה והצדקנות (שלא לומר בורות)
    'המתנחלים' של הנגב מתיישבים כחוק, על אדמות מנהל. אני קוראת להם מתנחלים לא בגלל שההתיישבות שלהם חוקית או לא אלא בגלל שהם נראים בדיוק כמו המתנחלים האיומים והמפחידים של יו"ש ולכן מיד ברור לכל שמאלני טוב שהקראון שלהם לא חוקי ושהם אויבי השלום והדמוקרטיה. אבל אני מבינה שקשה מאוד להעיר את תשומת ליבו של השמאלני הטוב לקיומן של נקודות אפלות בטווח הראיה שלו. מכיוון שיש לי הרגשה שעדיין לא הצלחתי להבהיר את הנקודה – מדובר באזרחים שומרי חוק, שמתיישבים כחוק, בגבולות 48 ובמקרה נראים בול כמו אחיהם הדרקוניים שמתיישבים בגבולות 67.

    בכל מקרה השאלה המעניינת היא מה היו האדמות שאלו לפני שהיו לאדמות מנהל, או איך הם הפכו לאדמות מנהל
    ועוד מעניין מה יקרה אם אזרח בדואי יבקש גם הוא להקים ישוב כזה על אדמות מנהל, שלא לדבר על אותו בדואי עצמו שיבקש להקים חוות בודדים.

    אם לא היית כל כך שבוי בקוספציה (אפרופו יו"כ) לא היית מתקשה כל כך בהבנת הנקרא

  8. מבלי להתלהם, אני מנסה להבין .(יתכן שאני לוקה בהבנת הנקרא,מאידך, יכול להיות שיש בעיה בכתיבה).
    ולכן אני שואל. האם שמאלני טוב הוא אדם שקובע עמדה לפי איך שהבן אדם נראה,ואיך הוא לבוש.
    האם בית המשפט מפלה בגלל לבושו של האדם ומראהו.
    האם החוק אינו אחיד לכולם.
    במה שונה אדמת הנגב, מאדמת תל אביב.לפני 48 כול האדמות לא היו שייכות למינהל .
    האם כול פיסת אדמה שכף רגלו של בדואי דרכה עליו, שייכת אוטומטית לבדואים .
    אולי סיני והנגב שייכים לעם היהודי, משום שלפני שלושת אלפי שנים העם העברי הסתובב שם 40 שנה.
    יש לכך תיעוד היסטורי וארכיאולוגי.(וזה היה לפני שהיו בדואים).
    אני באמת רוצה להבין.נקודתית לכול שאלה.ושוב ,לעניין, מבלי להיעלב ולהתלהם.

  9. לאזרח, המפה והדאגה
    תשמע, לרמוז שאולי יש לי בעיה בכתיבה זה כמעט כמו להתלהם, אבל אני בהכנות לכיפור וסולחת.
    תשמע, מצד אחד אתה מתפרץ לדלת פתוחה, אני באמת לא חושבת שיש הבדל בין שטחי 48 ל-67 (למרות שאני מודעת לשלל הטיעונים של מי שחושבים שזה לא אותו דבר) – מה שעושה אותי מאוד לא שמאלנית. וראה זה פלא, אני מה-זה לא חושבת שאני שמלאנית. תראה, בשוליים של הדיון הזה אני חוששת ששופטים הם רק בני אדם וגם הם ופסיקותיהם מושפעים מאיך שאדם נראה (או לחילופין מהאג'נדה של עצמם). אבל לשאלתך, אז כן, אני אכן מאשימה כאן שמאלנים יפי נפש שהם עושים דמוניזציה של כל מה שעושה להם אסוציאציה של כיבוש.

    באשר לבדואים בשעה שאתה מציג מצב היפוטתי אבסורדי (כל מקום שהם דרכו בו יהיה בבעלותם) המצד במציאות הוא אבסודרי לצד השני – בדואים לא יכולים להיות בעלי קרקע בישראל 2010 – פשוט לא נותנים להם. בשעה שיהודים חיים בנגב בערים, עיירות, מושבים, קיבוצים, ישובים קהילתיים וחוות בודדים לבדואים יש רק אופציה חוקית אחת – ערים. מדינת ישראל הקימה להם 7 ישובים עירוניים שהם הרשויות המקומיות הכי עניות בארץ ותושביהם במעמד סוציו-אקנומי מחפיר אפילו בקנה מידה של עולם שלישי. נראה לך שמשהו בפיסקה הזו מעיד על התנהלות סבירה של מדינת ישראל במהלך 62 השנים האחרונות?

    ועוד הערה ממש בשולים אם יש לך תעוד היסטורי (מלבד התנ"ך) ו/או ארכיאולוגי לכך שהעם העברי הסתובב בסיני 40 שנה אז נראה לי שאתה חתום על אחת התגליות הארכיאולוגיות הכי משמעותיות במאה השנים האחרונות.

כתיבת תגובה

