יכול להיות שהעתון לאנשים חושבים נותן מקלט לשונאי נשים? לא, בטח שלא.

 
בני ציפר, אוהב הגרמנים, מתבייש בכך שמה שמעסיק את הישראלים זה 'שטויות' כמו סיפורי אונס והתעללות מינית, כמו הסיפור של חברו לעתון יצחק לאור.
הנה, במילותיו הוא:

"פתאום מצלצל הטלפון הסלולרי שלי. מישהו שואל אם אמנם הייתי עד לכך שפלוני אלמוני, שמאשימים אותו עכשיו בהטרדה מינית, הטריד מינית מישהי לנגד עיני. עניתי לשואל בכך שהזכרתי לו את הרומאן של א"מ פורסטר, "המעבר להודו". מסופר שם על אשה שמפנטזת על כך שהמלווה ההודי שלה אונס אותה, והפנטסיה שלה לובשת קונקרטיות כזאת, שהיא אכן מרגישה באמת, ומשוכנעת, שהמלווה ההודי אנס אותה. ונערך משפט וגם במשפט היא רואה בעיני רוחה שנאנסה, אף על פי שאין לכך שחר.

סיפרתי על פרשת ההטרדה המינית לחברי יואכים. והתביישתי מכך שאני צריך לספר לו, שמה שמעניין אנשים בארץ הזאת הוא שטויות מהסוג הזה."

ציפר מארח את חברו (הגרמני, איך לא) יואכים, ומתבייש בפניו, ובמין נימה של התבטלות והתרפסות, מנסה להמחיש ליואכים שיש בישראל גם תופעות יפות. למשל: הפלשתינאים, שרק הם, לדברי ציפר, מה שטוב בישראל :
"לא יעזור כלום. מה שיפה ומעניין ומעורר מחשבה בארץ הזאת שייך לחלק הפלסטיני שלה" הוא אומר.

 החלק הישראלי? זוועה בעיני המתאר, ורק מזל שיש פה יין טוב, אומר לנו שוחר התרבות ההומניסט שפתח את הסיור של יואכים בארץ בביקור אצל חבריו מבילעין, ולאחר מכן בגדר ההפרדה. כן, גם שם הוא התבייש- בחיילי צה"ל, במיעוט המפגינים הישראלים 'האנושיים', (להזכירכם, לא משנה אם הם מזדעזעים משטויות כמו מעשי אונס או הטרדה מינית).

ושוב, ממחיש לנו ציפר בבלוגו שעתון הארץ האידיאולוגי והאנושי מועד לפעמים במתן חממה לפושעי מין,  (וזה לא היה ב'הארץ' ששמענו בעבר על בכיר/ים מכי נשותיהם?), שאיש אינו מעז לפגוע בהם. נו, טוב. הם, כבר אמרנו, הומניסטים. הם ערים לסבלו של הזולת, הם מוכנים להכות על חטא ולהתנצל, להתרפס ולהתבייש בפני יוצאי העם הגרמני. ליבם מדמם כשהם רואים פלשתיני סובל. אשה? עזבו אותנו מהשטויות האלה.

רציתי לכתוב את הפוסט הזה כבר לפני שבוע עם עליית הפוסט של ציפר. אבל היום, אומרים 'יום האשה'. אז, למען נשים שמשתכרות הרבה פחות מגברים, ולמען נפגעי ונפגעות תקיפה מינית, אולי כדאי שנשים לב לבמה שמקבלות השטויות של ציפר, שמן הסתם סובל נורא בהתחבטות בין האופציות שעומדות בפניו: האם להתאסלם ולהצטרף לזעקת הפלשתינים הסובלים, או שמא להתנצר ולהצטרף אל בני העם הגרמני שכל כך אהובים עליו ואולי, לעבור ניתוח לשינוי מין, כדי להתאים את עצמו לאווירה, שכן, כפי שהוא מדגיש כמה וכמה פעמים, יואכים הוא 'גיי'.

מאת: ora21

אורה עריף כץ. עתונאית, כותבת, ספרנית. חוקרת תרבות (תואר שני)

11 תגובות על ״יכול להיות שהעתון לאנשים חושבים נותן מקלט לשונאי נשים? לא, בטח שלא.״

  1. את עושה סלט.

    הארץ לא נותן מחסה לפושעי מין. פושע הוא מי שעשה פשע. אני לא מצאתי שום הוכחה לאונס.

    ציפר החליט שמה שהיה זאת הטרדה מינית, וקבע שהסבל היומיומי ההמתמשך של הפלסטינים חמור מזה. הוא קובל על כך שהמעשים המיוחסים ללאור (בעיניו הטרדה מינית) גוררים יותר מחאה מאשר מעשי ישראל בשטחים.

    זאת זכותו ואין כאן שום הצדקה לאונס וכמובן לא "למתן מחסה לפושעים".

    עניין הגרמניות של יואכים לא רלוונטי בכלל. זה קישוט רקע לדברייך.

  2. עניין הגרמניות רלוונטי לילדותיות הפתולוגית של ציפר שמתלהב מעצמו בכל הזדמנות שיוציא לו להוכיח כמה הוא חף מדעות קדומות, עכבות ומוסכמות חברתיות. לכן אין זה מקרי שחבריו תמיד גרמנים, כי הוא יודע לזהות תרבויות נעלות על פני הלבנטינים המקומיים, וגם אם אנחנו בפרימיטיביות היהודית המקובעת שלנו מתעקשים להיתלות באופן אובססיבי ברצח העם הקטן שהתפלק לגרמנים, ציפר הנעלה יודע מה ההקשר הנכון של דברים.
    שׂ
    ובדיוק מאותו מקום צדקני ומעושה וריק מתוכן פרט לתוכן ההבדלה העצמית באה ההתיחסות שלו לפשעים של לאור. אף אחד לא הזמין ממנו מחקר השוואתי בין סבלי הפלסטינים לסבלן של נשים בישראל ובעולם, וזה ממש לא התבקש. הוא היה צריך להזכיר את זה כי הוא חושב שזה עושה אותו חכם. אישית גם אני חושב שהפלסטיני הממוצע בשטחים סובל יותר מהאשה הממוצעת בישראל. אז מה??? מי שעושה את הסלט זה ציפר.

    אני לא בעד סתימת פיות וגם לדעות המופרכות שלו יש זכות להישמע, אבל לו אני עורך עיתון, הן לא היו נשמעות אצלי. בעיקר כי הן פשוט כל-כך חסרות בסיס, כל כך לא נטועות בשום השקפה שיש לה התחלה של עומק, הגיון פנימי, עקביות, וכל כולן נובעות מאישיותו שעם כל הכבוד לא צריכה לעניין את הציבור הרחב

  3. נותן בצורות שונות גם מקלטים להומופובים (איך זה מסתדר עם ציפר? חידה היא ותהי לחידה), למטרידי נשים ולפורומים של שנאה בסגנון קו-קלוקס-קלני ("פורום מזג האויר" שהפך להיות אתר שנאה לאדם אחד שחשף את ההומופוב והמטריד, ואין לפורום כיום עילת קיום מלבד שנאה זו). את ההסבר למצבו הדקדנטי של העיתון יש תולים במכירה מתקרבת, מן הסתם לגורמים לאומניים.

  4. הגרה לבטח השקיעה מאמצים למצוא הוכחה לאונס, ומאמציה העלו חרס, נכון הגרה?
    חוץ מזה, ציפר החליט. ובכלל, מה זה בכלל 'הטרדה מינית'. נכון הגרה?

  5. לא אחזור על זה שאדם זכאי כל עוד לא הוכחה אשמתו וקל וחומר אם לא נחקר בכלל.

    אבל אגיד שלעיתים קורה שגם טרם משפט משהו מאוד מפלצתי מוטח בפני הקהל שלא יכול להתעלם מכך ולזה כיוונתי.

    ומאחר שאין פה הוכחה הרי שזכותו של ציפר להתבטא איננה נופלת מזכותו של מי שקובע שהיה אונס.

    הטרדה מינית זה רע, אלה מה? זה לא אונס.

  6. תודה לכם על התגובות.
    הגרה, מי ששם על כפות המאזניים את הסבל הפלשתיני למול ה'הטרדה המינית' הוא ציפר עצמו, שמבכה את הסבל מהצד האחד, ומכנה את הדיון בפרשת ההטרדה המינית (כדבריו) 'שטויות'. אז מי בדיוק עשה כאן סלט? אני מסכימה לגמרי עם דבריו של רועי כאן למעלה.

  7. רועי, אתה לא בעד סתימת פיות אבל את פיו של מי שדעותיו לא מוצאות חן בעיניך…
    גם אתה וגם אורה וגם נעמה כרמי מתקשים לקבל עיתון פלורליסטי שנותן במה לדעות רבות ומגוונות ומשאיר לקוראיו האינטיליגנטיים להתרשם ולהחליט מה מתאים להם.
    ושוב אל תשכחו כולכם: אונס והטרדה מינית זה דבר הראוי לעונש – כאשר מוכחת האשמה בבית משפט.
    ומה שקורה כבר למעלה מ 40 שנה בשטחים קצת חמור מכל מה שעשה או לא עשה יצחק לאור.
    ואפילו משה קצב.

  8. הארץ לא נותן מחסה לפושעי מין. פושע הוא מי שעשה פשע. אני לא מצאתי שום הוכחה לאונס.

    ומה שקורה כבר למעלה מ 40 שנה בשטחים קצת חמור מכל מה שעשה או לא עשה יצחק לאור.
    ואפילו משה קצב.

    חיברתי שני טוק בקים. תגידו, זה רציני?

    הכותבת של הקטע הראשון הייתה "שם" עם פינצטה ומיקרוסקופ ולא מצאה. אבל המשגע הוא ה"אני" זה האני המולך האחד והיחיד מרכז הידע והיקום.

    נחזור על מה שקורה באמת בלי "אני" בלי "פינצטה" בלי "מיקרוסקופ". אדון לאור יכול לתבוע למשפט את מי שקבע שהוא אנס או הטריד מינית . כך זה עובד. עד לרגע זה איש לא שמע דבר אחד ממנו. כל זמן שלא עשה זאת כל זמן שהוא עצמו בצורתו ובקולו לא טען טענתו כמו נשיא אחד מוכר וידוע של ארה"ב "אני" מאמין שמה שנכתב עליו הוא נכון.

    מה בדיוק הקשר בין מה שקורה בשטחים וחמירותו כן או לא לבין המעשים שלאור נאשם בהם. האם בגלל המעשים יש להניח לו להחמיר עמו או מה? מה הקשר? האם האלימות בשטחים שחדרה לכל חינו חדרה גם למוחו של לאור והשתלטה על פיו ידיו ומפתח מכנסיו? האם גם איש כלאור הושפע מהאלימות בשטחים? או לא? לא ברור.

  9. אני ואתה, רני, יודעים אותו הדבר על מה שהתרחש בין לאור לאשכר וזה מעט מאוד. המסקנה שהיה שם אונס שקולה בלגיטימיות שלה למסקנה שלא היה שם אונס.אלא שהצהרה שהיה שם אונס אם לא באמת היה אונס משמעה חטא. אגב, אני לא סבורה שאשכר משקרת, אלא חושבת שאפשר שהזיכרון מתעתע.

  10. אמרת: אדון לאור יכול לתבוע למשפט את מי שקבע שהוא אנס או הטריד מינית.
    ואני אומר שהתביעה למשפט צריכה לבוא מצד מי שמאשימה אותו. שהרי היא שצריכה להוכיח. לא ייתכן מצב שבו כל אחד יכול להאשים את מי שהוא רוצה (ואני לא בא להטיל ספק בצדקת האשמות) וחובת ההוכחה חלה על הנאשם. ככתוב: "לך תוכיח שאין לך אחות".
    ונכון, אין קשר בין הכיבוש למעשיו של לאור ואין מעשה מצדיק את האחר אבל – יש קשר בין הסערה שמעוררים מעשים כדוגמת המעשים שמואשם בהם לאור לבין האדישות למתחולל תחת משטר הכיבוש.

  11. לאור יכול להמשיך בהתנהגותו.

    לאחד. בתכנית טלוויזיה נאמרו אותם דברים. בתכנית טלוויזיה צדקנית דומה הואשם קצין צה"ל שתבע ויצא עד כה נקי או לא אשם. אתה קשרת וקושר בין לאור למצב הכיבוש. זה לעניות דעתי מהוה נסיון לטשטש את מעשי לאור.

    להגרה באותה תכנית נזכרו מספר מקרים של התנהגות נלוזה. משום מה את בוחרת לדון במקרה יחיד בעוד שכבר כן ידוע לשנינו ולכל עמישראל שהייתה סדרה של מקרים או דיבורים על מקרים המתחברים לסיפור לא נעים.

    הפלפולים הלוגיים שהנ"ל זוכה להם בדרך להשכחה מוחלטת של הסיפור כולו מגיעים מצד מוגדר של המתרס הפוליטי. אנשים אלו, קבוצות ייחוס ספרותיות ופוליטיות ועיתונים אלו לא נהגו כך כלפי רמון, מרדכי, קצב ומקרה האונס הקבוצתי הנוכחי. ואני יכול לפרט מדוע ולמה כל דבר שונה מכל דבר ואין דבר דומה לדבר.

    לדעתי לאור זוכה מכתחילה ליחס מועדף שלא לומר קמפיין ציבורי מאורגן מקצועית ועדיין לא שמענו ולו מילה אחת מהאיש או עורך דין שנשכר על ידו לפי החוק

    כל אחד יכול להסיק את המקנות הנראות לו

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s