מכתב גלוי לחברי רשימות

 

 

בכל פעם שאני רואה שעוד מישהו פתח אתר אחר, יפה ומרהיב, אני רצה למייל שלי לבדוק אם  'יש חדש' ממנהלי רשימות, כי אני לא רוצה להפנות לאתר אחר כל זמן שיש לנו את 'רשימות'.

מצד שני, זה קצת מבאס כשמישהו משתמש ב'רשימות' רק כפלטפורמה להפנייה לאתר החדש שלו. למה אתם לא מעלים את כל הרשימה כאן? אותי למשל זה מעצבן (אולי מלחיץ זו המלה?) ואל תשאלו אותי למה.

אני חוששת שבשיטה הזו של רשימות פרידה, האתר הולך וגווע לנגד עינינו וזה נורא חבל.

 

גם אני הלכתי 'לוורדפרס' והקמתי אתר חינמי ניסיוני שלא הפצתי לאיש, כי רציתי להכיר וללמוד את הפלטפורמה (שהיא קלה, ידידותית ונוחה), אבל אני מחכה להנחיות איך להעביר את כל האתר במכה אחת ואז יש אופציה לרכוש דומיין כמו שעשה יונתן אמיר או לרכוש גם שטח אחסון וגם דומיין כמו שעשו אחרים.

השאלה שלי היא כזו: האם ראשי רשימות לא יכולים לקבל מוורדפרס (או, לחילופין מגוגל) 'שטח סגור' לרשימות, כדי לשמר אותו במתכונתו הנוכחית?

נראה לי שענקים כמו וורדפרס או גוגל רק ישמחו לתת את שטח האחסון (לדעתי בחינם) לחברי רשימות, ובכך תיפתר הבעייה.

העיקר, אני חושבת, לשמר את רשימות ולא ליצור אווירה של סוף.

קהילה וירטואלית או לא, אני מרגישה שאני מכירה ואפילו חברה, של רבים מכם .

מאת: ora21

אורה עריף כץ. עתונאית, כותבת, ספרנית. חוקרת תרבות (תואר שני)

22 תגובות על ״מכתב גלוי לחברי רשימות״

  1. גם אני אישית לא מבין את הריצה לאתרים אחרים. לא הקמתי שום אתר סודי בשום מקום ולא מתכוון לעשות את זה עד שלא תהיה ברירה. אני דווקא חושב שיש יתרון לאלו שלא עוברים כי הרבה פעמים רואים כותבים פה שכל הרשימה שלהם זה הפנייה לאתר חדש. כמו שבוודאי שמת לב, כבר עברו כמה חודשים מאז ההכרזה על מעבר קרוב ושום דבר לא קרה. מצב ביניים כזה שבו קוראים צריכים לדלג בין שני אתרים הוא גרוע מבחינתי. כשאני אעבור, זה יהיה בבת אחת ולא אעלה יותר רשימות פה. הקוראים שלך יודעים שאת פה ואת לא צריכה להיות מוטרדת מהעובדה שאחרים הפסיקו לכתוב פה. מעבר לאתר חדש יעשה בצורה מסודרת, בלי שום לחץ ולא נפסיד כלום אני מבטיח לך.

  2. גם אני פתחתי בלוג נוסף לניסיון אבל גם אני לא מקפיץ את הקוראים שלי כפינג-פונג בינו לביו הנוכחי. האמת היא שכבר מגרד לי באצבעות לעבור, כי וורדפרס באמת מאפשר הרבה יותר דברים, והייתי שמח לקבל איזו הערכה של לו"ז, אבל בינתיים אני לא ממש רואה סיבה לנטוש.

  3. אני לא חושב שקליק אחד עם העכבר הוא טרטור גדול עבור הגולשים (בכל גלישה קצרה אנחנו מקליקים עשרות פעמים). בנוסף אני ממליץ, במיוחד לבלוגרים וותיקים, לבדוק אם הם באמת מעוניינים להעביר את הבלוג במכה אחת ולא לנצל את ההזדמנות לעשות קצת סדר בבית (אני מחקתי לא מעט פוסטים, למשל הזמנות לתערוכות שנסגרו מזמן והערות שהפכו לא רלוונטיות עם הזמן).

    יחד עם זאת אני מסכים שבדיעבד אולי לא היה טעם למהר כל-כך. במכתב של מנהלי רשימות נאמר שאנחנו בסך הכל מחכים ליישום שיעביר את התכנים מבלוג לבלוג, מה שאמור לקחת שבועות ספורים בלבד. כשעברתי הנחתי שממילא תוך שתיים או שלוש רשומות יעברו כולם ואין טעם להתעכב. בינתיים כמה שבועות הפכו לכמה חודשים, ואני מרגיש כמי שעבר דירה אבל עדיין תקוע עם ארגזים מלאים.

  4. תודה לכולכם על התגובות המעודדות
    גיל- אני איתך
    שלומי- זה נראה כך עד.. הנפילה הבאה (שהלוואי שלא תקרה)
    תומר- תיארת בדיוק את התחושה שלי
    יונתן- אכן, העיכוב בתהליך הוא שיוצר את התחושה הזו, וכמו שאמרתי, לתחושתי היה עדיף אם 'אבא' גדול כמו וורדפרס או גוגל (בלוגספוט) היה לוקח את כל אתר רשימות, כמות שהוא, תחת חסותו

  5. ואכן, גם אני עשיתי ניסוי כלים קטן רק כדי לבדוק איך זה נראה בוורדפרס, אבל אישית אני לא מפעילה את האתר שם. רק בדקתי. ואולי גם זה היה מיותר.

    שנקרא – נחכה ונראה.

  6. גם אני לא פתחתי עדיין. מחכה, אולי רשימות יישאר על כנו בכל זאת. מאוד מקווה לכך בעצם.

  7. אני אתאיסט!
    אני חושב שהשילוש הקדוש בכלל לא קיים, וגם מעולם לא היה קיים. נראה לי שהיה פעם איזה שהו באג כזה באיזה שהו מחשב כזה, שמשום מה גרם להופעת שלושה יצורים, וירטואלים לגמרי, שענו לשמות הניק: אורי, ירדן, אילן (איא בקיצור). לא הייתה כוונה של משהו או תכנית כזו עמוקה, אלא זה קרה פתאום, כמו המקרה הזה של מיליון קופים שמתקתקים על מיליון מכונות כתיבה מיליון שנים, בסוף הרי משהו מהם יכתוב את האמלט…

    כך גם כאן. מכל המהלכים באינטרנט ובעולם המחשבים בכל העולם פתאום נוצר מצב של קיום שילוש קדוש וירטואלי לגמרי, שבנה עולם מופלא שנקרא "רשימות".

    יכול להיות שזה כמו שקרה בבריאת העולם. כל מיני מולקולות התחברו במקרה, ורק אנחנו בצרות ראית העין שלנו, מדמים שיש אלוהים מאחורי זה.

    וההוכחה היא בדיוק זהה. איך זה שאלוהים הפסיק לתקשר איתנו בערך לפני אלפיים חמש מאות שנים? (או אלפיים או אלף ארבע מאות וכו')
    כנראה שפשוט המחשב שהיה מוציא באופן מקרי כל פעם פלט בשם אלהים זה או אחר, התישן, קרס, נגנב, התקלקל, נמחק לו ההרד דיסק או כל פורענות אחרת שאנחנו מכירים היטב מעולם המחשבים…

  8. אני חושבת שאת צודקת – זה מצב בעייתי.

    אני מאלו שבנו אתר חדש כבר, מתפקד והכל, וכן, אני שמה כאן לינקים לפוסטים חדשים – זו היתה ההמלצה אם אינני טועה. בגלל מנויים כפולים, אינני מדוורת לאנשים שמנויים על רשימת התפוצה כאן, אלא רק מרשימת התפוצה החדשה, והן לא זהות אגב.

    מערכת וורדפרס נותנת אכן אפשרויות רבות ומגוונות, ויש לה יתרונות רבים, אבל האמת היא שמנגנון הניהול רשימות ענה מבחינתי על כל מה שהייתי צריכה. לא מעניין אותי לדעת למשל מהיכן בדיוק הגיע כל גולש שקרא את הגיגי או הציץ באיור חדש שלי וכו'. הממשק והסטטיסטיקה המינימליים שהיו ברשימות הספיקו לי, והייתי בשמחה חוזרת לכאן, אם היה לאן לחזור.

    אני עדיין חושבת שפרוייקט רשימות הוא פרוייקט מופלא, וחבל לי, אבל זה מה יש..

  9. לא היתה כל המלצה כזאת. לא לפתוח בלוג חדש ולא לשים כאן לינק אליו.

    דובר על כך שכשיגמרו עבודות בניית הפיצ'ר שיאפשר לכל גולש לקחת את ההיסטוריה שלו והחומרים שלו לבלוג החדש, יודיעו אורי ואילן שהגיע הזמן וכל אחד מוזמן לקחת את חפציו ולעבור לפלטפורמה הבאה.
    במקביל, עמוד הבית של רשימות ימשיך לעבוד כרגיל, ומי שילחץ על השם של הפוסט שלך שירוץ ברשימת הפוסטים החדשים, יגיע אוטומטית לאתר החדש והמעוצב שלך.
    זה כל הסיפור.

  10. אני מעתיקה לך את הדברים ככתבם וכלשונם:

    1.בשבועות הקרובים תושלם כתיבת כלי ייצוא תכנים, שאילן גליני עובד עליו עם תמיכה, בהתנדבות, מדביר וולק (אושיית תוכן ופיתוח ווב ולשעבר עורך "נענע"). הכלי הזה יאפשר לכותבים לייצא את תכני האתר שלהם (כולל התגובות) ולייבא את התוכן לתוך wordpress.
    למי שלא מכירים, וורדפרס היא מערכת ניהול בלוגים בקוד פתוח הפופולרית בעולם. היתרון הוא שמערכת זאת פועלת גם באופן עצמאי כשהיא מותקנת על גבי שרתים, וגם במסגרת אתרים שמפעילים אותה עבור המשתמשים (אתר "בלוגלי" הוא דוגמא לאתר כזה בעברית, wordpress.com הוא דוגמה לועזית).
    2.לאחר השלמת פיתוח הכלי נעבור לשלב ה"הגירה":
    א. כל בעל אתר יחליט האם הוא רוצה לדאוג להתקנה של וורדפרס על שרת אחסון משלו (תהליך קצת יותר מסובך טכנולוגית, אבל שעלותו סבירה) או להצטרף לאחד השירותים שמפעילים את הפלטפורמה עבורו ומספקים אחסון.
    ב. לאחר שיש לכותב פלטפורמה מוכנה הוא יוכל לייבא לתוכה את התכנים שיוצאו בעזרת הכלי שנפתח.
    ג. לאחר ייבוא התכנים, למעשה, יהיה לכותב אתר חדש ומתפקד בכתובת חדשה עם כל התכנים של האתר שהיו במערכת ניהול התוכן רשימות.
    ד. אנחנו יודעים שרבים מכם אוהבים את המראה של אתר רשימות, ולכן עבור כותבים שמעוניינים לשמור על המראה של האתר שלהם ברשימות, אנחנו נספק "ערכת עיצוב", שירדן שוקד על הכנתה, שיכולה לשמור על הסגנון הגרפי הנוכחי.
    ה. מאחר והרב המוחץ של בעלי האתרים אינם אנשים טכניים, נפעיל צוות מתנדבים מקרב קהילת הוורדפרס בישראל שיעזור לבעלי האתרים לעבור לכתובות החדשות שלהם. למשתמשים מנוסים הקמת בלוג וורדפרס לוקחת בין עשר דקות לחצי שעה ואם כל מתנדב יאמץ מספר כותבים, התהליך יושלם בקלות תוך שבועיים-שלושה.
    ו. כותבים שיסיימו לעבור ישאירו באתריהם ברשימות פוסטים עם לינק ולבחירתם יוכלו לפרסם ברשימות עדכונים והפניות עד שכל בעלי האתרים יסיימו את ההגירה.
    3.לאחר סיום שלב ההגירה, תסגר המערכת הטכנולוגית שלנו ותוחלף במערכת מבוססת רסס שתומכת רק בעמוד הראשי. מערכת זאת תמשוך עדכונים מתוך האתרים החדשים ותציג אותם בפורמט עמוד הבית של רשימות. התוצאה תהיה שקוראים עדין יוכלו להגיע אל האתרים ואל עדכוני התוכן שלכם בדרך הישנה, ולמעשה עמוד הבית של רשימות כמרכז של תוכן ימשיך לחיות כמעט ללא שינוי. (תצטרכו לעדכן את הקוראים שקוראים אתכם דרך רסס בכתובת החדשה).
    4.משתתפים עתידיים שמעוניינים להצטרף לפרויקט רשימות ימשיכו לפנות כרגיל, אבל בהבדל המהותי שהם יקימו בלוגים בכוחות עצמם, בכל מקום שרק ירצו, ועם הצטרפותם ייכללו עדכונים מהאתר שלהם בעמוד הראשי של רשימות.

  11. כשיגיע היום – אם יגיע היום – אני אעבור. עד אז, ביזנס אז יוז'ואל.
    עם זאת, אני מבינה את מי שבחרו לנהוג אחרת ואת החשש שלהם שאולי עדיף להקדים תרופה למכה.

  12. מי שבנה אתר אחר – יכול לכתוב שם, או שם וכאן.
    מי שעדיין לא בנה- יכתוב כאן.
    מה הסיפור הגדול ?
    מי שלא רוצה ללחוץ על קליק נוסף שלא ילחץ
    מי שרוצה ילחץ.
    השהות כאן על כל פנים היא זמנית, כדאי להתחיל להתנסות בוורדפרס, למרות שזה באמת לא סיפור גדול.

  13. לא מתה על השימוש ברשימות כמקפצה לבלוגים חדשים, בעיקר לא על ידי אנשים שמציפים את דף הבית בפוסטים חדשים כאלה כל שתי דקות ודוחקים החוצה הפניות לפוסטים אחרים. קשה לי להסביר מה באמת מפריע בעוד הקלקה אחת, אבל משום מה זה ככה.
    מצד שני תמיד אפשר לדלג ואכן להמשיך בעסקים כרגיל.

  14. כי השהות כאן היא זמנית בכל מקרה…(גנבתי מאהרן או מהמקורות)
    כך שלהתנסות במקומות אחרים תמיד כדאי. כמו עולמות עליוניים ותחתוניים…

    אז ניסיתי וורדפרס והוא נראה הרבה פחות יפה מרשימות אז לא עברתי.

    כי אין כמו רשימות!!!

  15. לא צריך להתרגז על מי שעובר לפלטפורמה אחרת ומשתמש בבלוג הקיים כדי לקדם את החדש, מסיבה פשוטה: כולנו הולכים לעשות את זה.

    למעשה, איכות הפתרון שאילן, ירדן ואורי יספקו, תימדד בעיקר בזה – עד כמה נוכל לשמר את היתרונות שהקנתה הפלטפורמה של רשימות גם במעבר לוורדפרס.

    לא צריך להקל בזה ראש – מדובר במשימה מאד מסובכת ואף אחד לא מקבל עליה כסף.

    מצד שני, גם לא צריך לזלזל בתרומה של כל אחד ממי שיצר ופרסם תוכן ברשימות להצלחה של האתר כולו. מי שפרסם כאן פוסטים רבים, שקיבלו ויקבלו תנועת גולשים כל עוד רשימות קיים, בהחלט רשאי וזכאי לנסות להעביר חלק גדול ככל האפשר מהתנועה הזו לבלוג החדש שלו – וגם זו לא משימה פשוטה.

    ובעיקר, כדאי לצאת מהבועה ולראות שכך נעשה וייעשה בעתיד בכל אתרי הבלוגים בעולם ובישראל. לרוב בעלי הבלוגים העצמאיים שמתבססים על וורדפרס, היו קודם בלוגים בישרא, בלוגלי, רשימות, בלוגספוט, בלוגר וכו'.

  16. לאסתי, יעל, מיכל, תמי, אהרן, שחר, יולי, גלעד ושוקי- אני קוראת את התגובות של כולכם ושל אלה שקדמו להן ויכולה להגיד רק דבר אחד- נראה לי שכולנו מסכימים שצריך לשמור על רשימות. בשבילי, רשימות – שזה הפוסטים של כולכם, הפך ל'רשימת קריאה' קבועה ומהנה (וגם אם אני לא תמיד מגיבה, זה לא אומר שאני לא קוראת אתכם)ויש גן מגיבים קבועים שהם, בעיני, חלק מרשימות, ומכאן נובעים החששות שלי- אני לא רוצה להקליק למקומות אחרים ולכן, אני חושבת שהגירה משותפת של כולנו ביחד למקום שיהיה כמו רשימות, היא הדבר הנכון ביותר לעשות

  17. ראית את ההודעה החדשה. אני חושב שהזמן בו ניתנה לנו התראה מראש איפשר להערך בהתאם. לי עצמי זה עזר, למרות הביקורת שלך על "פירוק רשימות"

    מסיבות שונות, שנדונו באריכות בפוסטים שונים ובאתר התמיכה, ההצעה להגר כולם ביחד למושבה חדשה, על אף שהיא קוסמת אינה מעשית.

    אין כרגע אף אתר שמוכן לעשות זאת
    להצטרף כקבוצה לאתר קיים, אני לא רואה מה הטעם בזה

    האם פרויקט רשימות ימשך במתכונת החדשה? אף אחד לא יכול להבטיח, כולי תקוה שכן

  18. גלעד, ראה תגובתי להודעה החדשה אצל אורי. המלה 'בקורת' ממש לא משקפת את החששות שהבעתי בגלוי- ומתברר שיש להם שותפים.

כתיבת תגובה

