האח הגדול מני (מזוז)

 

מני מזוז תוקף את התקשורת וקורא להגבלת חופש העיתונות כי העיתונות 'לא דמוקרטית ולא אובייקטיבית', ואני אומרת, וואללה, צודק. העיתונות באמת לא דמוקרטית ולא אובייקטיבית. היא באמת נשלטת, כפי שמצוטט מפי מזוז במאמר במעריב , על ידי בעלי הון אינטרסנטים. היא באמת מייצגת, תכופות, דעה אחת שאין בלתה.

הכל נכון. יש לי רק בעייה אחת: למה נזכר בכך מזוז דווקא עכשיו? האם מאז תחילת כהונתו כיועמ"ש, הוא לא אבחן את המחלות הקשות של העיתונות, ונחשף אליהן רק כשפתאום יש עיתון שמעז לצדד בעמדה הלגיטימית של שר המשפטים יעקב נאמן הדוגלת בפיצול תפקידי היועמ"ש?

והרי הביקורת של מזוז, כשהיא מוצגת בקונטקסט הזה, שבו, לדעתו, התקשורת חייבת לצדד כאיש אחד בעמדת פרקליט המדינה משה לדור ובעמדתו שלו , היא ב-די-י-ו-ק ההוכחה הניצחת לכך שהיועמ"ש מתנגד, בעצם, לחופש העיתונות, לחופש הבעת הדעה, כאשר דעה זו סותרת את שלו.

ושוב, אנו עדים במקרה האומלל הזה לקיומה המוחשי של 'כנופיית שלטון החוק', שלא ייפלא אם מזוז מתכנן להצטרף אל ההיכל שלה ב'עליון' בגיבוי 'הנשיאה' דורית ביניש ועמיתתה עדנה ארבל.

חבל. דווקא בשלהי כהונתו, משחרר מזוז, גם אם לא לאזני התקשורת, אמירות שפשוט לא נשמעות טוב.

 

מעניין, מצד שני, מה יש למני מזוז להגיד על תופעת 'האח הגדול' שמתחילה מחר בקול תרועה, אחרי ריפוד בפרומואים מתוקתקים בכל אמצעי התקשורת.

בכתבת פרומו  ששודרה, איך לא, בחדשות בערוץ השני, סיפר אילן לוקאץ' על אלה שכמעט הגיעו. היה ביניהם מישהו עם תסמונת 'טורט'. לא אתחסד ואומר שאני לא אוהבת לצפות בתכנית הזו. היא מסקרנת אותי, מה לעשות. יש בה אנשים בוגרים שבוחרים, מרצונם המלא, להחשף בפני הציבור ולכן, הטענה שזו 'מציצנות' מצידנו, לוקה במידה מסויימת של התחסדות. מצד שני, לחשוף בתכנית אדם שהתסמונת שלו מתבטאת, בין היתר, לעתים בפרץ קללות וניבול פה בלתי נשלט ולא רצוני, נראה לי כמו חציית גבול מסוכן- שכדאי שתאוות הרייטינג לא תעביר את עורכי התכנית על דעתם עד כדי שיבוצו בתכנית. מחר נדע.  

 

מאת: ora21

אורה עריף כץ. עתונאית, כותבת, ספרנית. חוקרת תרבות (תואר שני)

7 תגובות על ״האח הגדול מני (מזוז)״

  1. אם מזוז יגיע לעליון יהיה זה נס של ממש.
    לעדנה ארבל – כלומר לדורית ביניש – יש חשבון פתוח עם מזוז מהיום שבו הוא סגר את תיק שרון והאי היווני – תוך האשמתה של ארבל בתפירת התיק.

  2. יוסי- ולא היתה סולחה מאז? האמת, התיאורים האלה, בדומה לפרשת אוקון-נילי כהן, מעוררים חלחלה, אלה שופטי ישראל

  3. ביניש, סולחה – הצחקת אותי.

    ראינו את פסק הדין שלה בעניין עיסקת הטיעון עם קצב – שם היא מכניסה למזוז על החשבון.

    בכלל, מזוז לא מתאים לבית המשפט העליון – כמו שהוא לא מתאים לתפקידו הנוכחי.
    וזה לא קשור לרמתו המקצועית, אלא לכך שהוא מתקשה בקבלת החלטות.

  4. אני מקבל כנכון את המידע שלך על מזוז, באמת. אני לא מבין בנפתולי החוק וראוי לי לקבל דעתו של מבין. אבל איך עושים שמי שכן יבחר וישב על כס השיפוט בעליון לא יהיה גרוע ממנו.

  5. לרני,
    לגבי מי שמגיע מביהמ"ש המחוזי – ניתן פחות או יותר לנבא את יכולותיו השיפוטיות בביהמ"ש העליון.
    לגבי השאר – קשה.
    אשר למזוז – כיועמ"ש הוא גילה בעליל שהוא לא מתאים (למרות שכחלק מקומבינה של תן וקח הוא עלול להשתחל לשם).
    אגב, גם בהיותו מועמד ליועמ"ש הוא לא גילה תכונות מי יודע מה. סה"כ אדם חיוור שמעולם לא השאיר רישומו בעניין כלשהו, ולא ברור כיצד הוועדה שבחרה בו נגררה לברירת המחדל הזו.

  6. יולי ,- אני עדיין לא חושבת שמזוז כל כך גרוע, ואני גם חושבת שהתקשורת לא חסינה מבקורת, אדרבא, צריך וחובה לבקר אותה: מה שהפריע לי במקרה הזה הוא ההקשר שבו נאמרו הדברים. התחושה שהכל קביל עד זה עד שהדברים מגיעים אליך (במקרה הזה אל מזוז). ויוסי, כנראה שלרגע שכחתי כמה דברים כשאמרתי 'ביניש-סולחה'. אני חוששת שאתה צןדק בענין הזה, ולדברים של רני: לדעתי יכולים להגיע לעליון גם שופטים גרועים. די להביט במערכת השיקולים שמנחה את בחירת השופטים (לגביזון יש אג'נדה: ההתבטאות האומללה של אהרון ברק שמינה את ביניש, כמשל)

כתיבת תגובה

