חלום בלהות על גולדסטון ואובמה- והכל דבש חוץ מהשיער שלי

חלמתי חלום (בלהות).
ובחלום, שופט יהודי שקוראים לו גולדסטון קבע שישראל היא פושעת מלחמה.
ובחלומי, סיפר מישהו משדרות שכשהוא העיד בפני ועדת גולדסטון, כבוד השופט נרדם ושאר חברי הועדה בהו בחלל וחיכו בקוצר רוח שיפסיק להתקשקש על קסאמים ועל נפגעי חרדה ועל כמה שנים של סיוטים.
ובחלום ראיתי את אובמה יושב עם פוטין על כוס וודקה גדולה ושניהם מתגלגלים מצחוק. 'אמרתי לו, לביבי' אמר אובמה, 'שיותר טוב שנלך על טילים קצרי טווח'. אבל תשמע, הוא אומר – קורץ לפוטין, אולי תפסיק כבר לתת לאירנים את כל הצנטריפוגות האלה, אני יודע מה.
ופתאום התערבבו לי בראש טילים וצנטריפוגות, ואז חלמתי שבאמת הכל נהדר בארץ הזאת, כמו שכתבו בעיתונים של ראש השנה. הכל דבש. אנחנו מובילים את העולם. יש לנו מדענים נהדרים. התמונה על החינוך לא משקפת את האמת ויש לנו מאה עשירים שרובם מיליארדרים. אפילו כבר לא מיליונרים. וסמי עופר, זה שהודיע על קשיים ב'צים', הוא בכלל הכי עשיר והוא יכול להציל את כל המדינה, לא רק את צים, אבל הוא רוצה שהמדינה תחלץ אותו מהבעיות ב'צים'. ואז חלמתי שעופר לא מפחד להגיש תביעות דיבה נגד מי שמדבר עליו. ושוב, נורא נבהלתי.
ואז חלמתי שכבר מזמן היו מי שהשוו את השואה למה שאנחנו עשינו לערביי ארץ ישראל. למשל, אבות ישורון שחשב מזמן שגם מה שעשינו לערבים בישראל הוא שואה. ואז פתאום הוא שינה את דעתו אחרי רצח הילדים במעלות, וחשב שאף פעם לא יהיה כאן שלום. ושוב, נבהלתי נורא.
ואז חלמתי שאיזה בלוגרית שכתבה על סליחות אמר שיש מקרים שבהם היא לא יכולה ולא רוצה בכלל לסלוח ונורא הסכמתי איתה. ואז היא אמרה שלמשל היא לא רוצה לסלוח למתנחלים. ושאלתי את עצמי אם לא עדיף שקודם היא לא תרצה לסלוח לרוצחים שפלים, לאנשים ששולחים אנשים אחרים להתאבד על ילדים ועל כלות לפני חופתן, ועל האבות שלהן, הרופאים שמרפאים בבתי החולים את כל החולים שמגיעים אליהם ללא הבדל גזע, דת ומין. ואם לא עדיף שהיא לא תרצה לסלוח לאנשים שמתעללים בילדיהם, או אונסים אותם, או לאנשים שמתעללים בבעלי חיים. אבל לא. היא לא רוצה לסלוח למתנחלים וזו זכותה.
אבל זה נורא הבהיל אותי.
ואז הגיע השיא. חלמתי שהשיער שלי נראה נורא- כמו צרור פרוע של עשבי תיבול שצומח לכל הכיוונים בלי שום סדר. ואז התעוררתי.
והסתכלתי בראי וראיתי שבאמת השיער שלי נראה זוועה. ממש כמו בחלום. אז אני רצה לספרית .
גמר חתימה טובה.

מאת: ora21

אורה עריף כץ. עתונאית, כותבת, ספרנית. חוקרת תרבות (תואר שני)

5 תגובות על ״חלום בלהות על גולדסטון ואובמה- והכל דבש חוץ מהשיער שלי״

  1. לא הבנת למה צריך לסלוח ל"רופאים שמרפאים בבתי החולים את כל החולים שמגיעים אליהם ללא הבדל גזע דת ומין". כפי שכתוב ברשימה.אבל אולי בחלום הכל אפשרי.

  2. ולאורח – קרא שנית. לא מדובר על מי שמפוצץ אותם/אותנו בגופו ולו ניתן אולי לסלוח. אורה מדברת בחלאה ששלח אותו ובאבי אבות החלאות שיושבים בארמונות פאר במזה"ת, זנבה וניו-יורק ושולחים את האומלל לעשות את מה שאורה כתבה. היא לא סולחת ואני כמותה. והלואי שתהיה שנה טובה

  3. אורה, יש אנשים צרי אופק שתמיד יסתכלו רק על צבע אחד בחיינו כאן, והם "לא יסלחו" למי שלא נמצא איתם רעיונית. אין מה לעשות. אבל מי מקשיב לאנשים צרי אופקים? יש לנו תמיד תקווה ש"יהיה טוב" ואני מאמינה בזה בכל לבי. אם נזכור גם ברגעים קשים שיש גם טוב בעולמנו – תמיד תהיה התקווה ש"יהיה טוב" אמן.

  4. אהבתי ששיא הסיוט היה בשיער שלך. בתסרוקת או בתספורת. כי את זה אפשר ממש לשפר או לתקן. את השאר כנראה שכבר לא.
    גמר חתימה טובה עם תספורת חדשה.
    אולי גם אני אנסה את זה…

להשאיר תגובה

