החיים זה לא מה שהבטיחו לי / דודו טופז

החיים זה לא מה שהבטיחו לי/ דודו טופז

דפדפתי בגוגל, מצאתי מאות רשימות על דודו טופז. מצאתי גם את זו. טופז כתב ספר "החיים זה לא מה שהבטיחו לי". לא האמנתי למראה עיני. איזו כותרת קולעת. בול.
זה מגוחך להתעסק עכשיו עם השאלה אם 'הגיע לו'.

 לילדים המקסימים שלו, זה בטח לא הגיע.
כשפרצה פרשת טופז כתבתי פוסט והתבקשתי על ידי כמה מגיבים להתנער מעודף חמלה לאיש.
עכשיו כולנו מנסים להיות פסיכולוגים. לנתח מה עבר עליו. למצוא אשמים למוצא הטראגי שבחר טופז למשבר שלו. אבל דבר אחד בטוח: האיש שהיה גאון הפקה בחייו, עשה ממותו את ההפקה הגדולה ביותר של חייו.
היה לי ברור שהוא לא יישב שנים בכלא ויינמק שם. זה פשוט לא היה דודו.

 

מאת: ora21

אורה עריף כץ. עתונאית, כותבת, ספרנית. חוקרת תרבות (תואר שני)

3 תגובות על ״החיים זה לא מה שהבטיחו לי / דודו טופז״

  1. נידמה לי שהאיש היה די זוועתי, גם בתוצרים שלו וגם בהתנהלות שלו, לכל האורך. אבל באמת מבחינה משפטית נטו, אם הבנתי נכון את האישומים, מדובר במכות, ככל שזה "לא יפה" (ואני לא מזלזלת חו"ש), איך הגיעו מזה לחמש עשרה שנה עונש ולישיבה במעצר בתנאים של חניבעל לקטור, כמו שקרא לו עורך דינו דוקא ?
    אחת משתיים, או שיש דברים שאנחנו לא יודעים על מעשיו, או שמדובר על "זובור" כי הוא פגע במיוחסים, וזה באמת פשע חמור.
    משהו פה לא מסתדר בכל הסיפור, אבל כמו שאמרת העיקר שיש "הפקת ענק" א-לה הערוצים המסחריים.

    הנקודה אינה אם הוא נאלח או לא, לדעתי הוא עונה להגדרה פה ושם, אלא שהתגובה היתה תוצאה של זהות הקורבנות במקרה הנוכחי. אנשים אלימים מאד מקבלים "על תנאי" ולא יושבים יום במעצר,

    ניראה לי שהפסיפס לא שלם.

  2. מי שחושב שכשטופז קשר את צווארו לברז עם חוט חשמל בבית שימוש מעופש בתא מצחין עם חמישה עבריינים, הוא "עשה ממותו את ההפקה הגדולה בחייו" – איך לומר בעדינות, מפספס את הנקודה.

  3. למוטי,
    בית שימוש מצחין,ברז נמוך, חמישה עבריינים,
    חוט חשמל קצר,התאבדות דרמטית הם תפאורה
    אדירה להפקת ענק.כך שהפיספוס הוא שלך.
    . זהשחסר לי במחזה קומי, דרמטי, טראגי זה כותרת. עצוב ככל שיהיה נדמה לי שהוא עצמו היה נותן לזה את הכותרת"במותו עשה את ההפ-קקה הגדולה בחייו".

להשאיר תגובה

